Image default
Avtomoto

Električno kolo

Zakaj je električno kolo življenska priložnost?

Kolo je že od nekdaj bilo razširjeno prevozno sredstvo, ki pa je v vmesnem obdobju z dostopnostjo avtomobilov in načinom življenja izgubilo na svoji vrednosti. Okoljske spremembe in novodobne tehnološke usmeritve so veliko pozornosti namenile električni energiji zaradi njenega izkoristka in čistosti. Posledično je bilo veliko denarja in drugih virov usmerjenih v razvoj električnih motorjev in baterij kot nosilcev električne energije. Največji razvojni zagon je bil opažen na področju električnih avtomobilov medtem ko so postopoma nastajali tudi drugi elektro gnani proizvodi. Velik ”boom” so bili električni skiroji, potem so praktično vrednost pokazale predelave običajnih koles v električna in nazadnje pa so se pojavila tudi električna kolesa.

Za razliko od električnih skirojev, kjer je zakonodaja nejasna in imajo tudi izdelki še vedno veliko tehnoloških pomankljivosti (npr. veliko okvar zaradi majhnih koles in tresenja), je na področju električnih koles zakonodaja že od vsega začetka veliko bolj jasna in sama tehnologija v praksi pomeni nadgradnjo običajnih koles. To torej pomeni, da kot uporabnik še vedno vozim električno kolo kot običajno kolo pri čemer pa mi pri tem lahko pomaga električni motor. Posledično mi električno kolo omogoča premagovanje bistveno daljših razdalj, večjih klancev, manj vloženega napora za vožnjo v službo, ipd. Starejšim ljudem omogoča vožnjo tudi po klancih, ki ga prej niso zmogli in gredo zdaj lahko z njim v trgovino. Uporabnost kolesa z nadgradnjo v električno se je torej izjemno povečala. Pa si še podrobneje poglejmo nekaj teh uporabnosti.

Električno kolo kot moj drugi avto

Veliko ljudi se vozi v službo manj kot 10 km, kar nekaj pa celo manj kot 5 km. Jutranji in popoldanski zastoji so dodatna spodbuda, da bi razmislili o alternativi avtomobilskemu prevozu. Električno kolo je zato kot naročeno. Uporabimo večjo pomoč električnega motorja, da se ne preznojimo. Z lahkoto prevozimo klance in druge neravnine. Če so kolesarske poti urejene, je to idealna rešitev za lepe dni v letu.

Električno kolo kot rekreacija

Slovenija je dežela hribov in dolin. Vožnja z običajnim kolesom je sicer lepa, vendar zaradi klancev lahko tudi zelo naporna. V starejših letih pa to lahko postane tudi razlog, da kolesa skoraj ne uporabljamo več. Električno kolo je odlična rešitev. Klanci niso več problem. Izberem si stopnjo pomoči električnega motorja in tako prevozim klance z lastno močjo, kolikor zmorem. Preostanek pomoči pa mi daje električni motor. Z leti moja moč peša ampak zato povečujem stopnjo pomoči elektromotorja in še vedno zmorem prevoziti tudi klance na naši poti.

Električno kolo kot prispevek k čistemu okolju

Električno kolo poganja poleg naše moči tudi električni motor, ki pa ga poganja elektrika iz baterije. Baterija se polni iz običajnega 220V omrežja in zagotavlja doseg tudi več kot 120 km. V primeru, da je elektrika pridobljena iz obnovljivih virov, gre za praktično najčistejši način prevoza. V prihodnje bo potrebno rešiti še problem reciklaže baterij, še posebej nekaterih njenih delov.

Ali je mogoče uporabnost električnih koles v prihodnje še povečati?

Za še večjo uporabo električnih koles bo potrebno bistveno izboljšati kolesarsko infrastrukturo. Več kolesarjev na cesti in prisotnost velikega števila avtomobilov pomeni tudi večje tveganje za nesreče. Veliko ljudi bi uporabljalo električna kolesa in električne skiroje, če bi imeli na voljo kolesarske steze. Prav tako bo potrebno zgraditi več kolesarskih stojal in stebrov za njihovo shranjevanje. Kaj pa polnjenje baterije? Velika večina električnih koles omogoča odstranitev baterije in polnitev v prostorih, kjer je običajno na voljo 220 V električno omrežje. Seveda pa je dobrodošlo, če bi na nekaterih mestih bile na voljo tudi električne polnilnice, ki bi omogočale polnjenje baterije. Le te bi seveda morale biti zavarovane ali imeti možnost zaklepanja. Nevarnost kraje bi bila namreč precejšnja, saj je vrednost električnih koles in baterij bistveno večja od običajnih koles. Velika prednost Li ionskih baterij je tudi ta, da jih lahko uporabljamo tudi za polnjenje drugih elektronskih naprav, ki jih dnevno uporabljamo.

Električna kolesa so torej za vsakogar življenjska priložnost. Lahko jih uporabimo za vožnjo v službo in prihranimo pri gorivu, servisu avtomobila in prispevamo k čistejšemu okolju. Pa še razgibamo se. Češki proizvajalec električnih koles Crussis za ta namen priporoča električno kolo Crussis Gordo 7.5 S, ki ima še strehice in prtljažnik.

Čez vikend gremo lahko do Bleda namesto z avtom kar z električnim kolesom. Električno kolo Crussis Cross serije 7.5 S, 8.5 S ali 9.5 S imajo namreč Li ionsko baterijo kapacitete kar 630 Wh kar nam omogoča vožnjo do 150 km. In spet bomo privarčevali pri gorivu, si krepili zdravje, občudovali okolico in še prispevali k čistemu okolju.

In ko bomo starejši, bomo z električnim kolesom še vedno lahko šli v trgovino, saj nam bo pomoč električnega motorja pomagala pri premagovanju klanca. Mestno električno kolo Crussis City 1.12 je za ta namen odlična rešitev.

Za najbolj nore terenske kolesarske podvige pa si izberemo električno gorsko kolo Crussis Atland ali Guera. Serija 9.5 z vrhunskim Bafang električnim motorjem M500 in kar 95Nm navora nam omogočajo, da praktično ni omejitev pri izbiri terena.

Leave a Comment