Image default
Nega in zdravje

Vitamin C

Manj znana dejstva o vitaminu C

Vitamin C je vodotopni vitamin in močan antioksidant, ki ima aktivno vlogo pri številnih ključnih nalogah vašega telesa. Najbolj znan kot preventivno hranilo, ki pomaga preprečiti prehlad in gripo. Toda to hranilo več kot pomaga pri zajezitvi kihanja! Vitamin C je ključnega pomena za zdravje vaših dlesni, zob, hrustanca. Tu je nekaj stvari, ki jih morate vedeti o vitaminu C.

Vitamin C je eden ključnih označevalcev splošnega zdravja

Vitamin C je ključnega pomena za boj proti prostim radikalom, s katerimi se vsakodnevno srečujemo. Čeprav si mnoge rastline in živali lahko naredijo svoje zaloge vitamina C, smo ljudje edina vrsta, ki ne zmoremo. Zato je potrebno redno vnašanje skozi citrusov ali prehranskih dopolnil. Zaradi tega je vitamin C bistven del naše prehrane. Ker je večji vnos tesno povezan z nižjo pojavnostjo bolezni, se široko ugiba, da so človekove ravni tega hranila dober pokazatelj njihovega zdravstvenega stanja na splošno.

Ščitnik kože

Z antioksidativnimi učinki spada vitamin C na vrh lepotnih hranil. Ne le, da je dokazano, da pomaga zmanjšati vnetja na koži, ampak tudi uravnava sintezo kolagena, ki ima pomembno vlogo pri njegovi proizvodnji. Vitamin C je zaslužen tudi za pri preprečevanju fotostaranja, kar je prezgodnje staranje kože zaradi UV-žarkov.

Vitamin C zmanjša tveganje za nastanek sive mrene

Skoraj vse celice v telesu so odvisne od vitamina C, vključno s tistimi v očeh. V bistvu celice v vaših očeh dejansko potrebujejo vitamin C, da lahko pravilno delujejo. Vnos vitamina C zmanjšuje tveganje za nastanek katarakte (sive mrene), kar lahko sprožijo dejavniki življenjskega sloga, kot so kajenje, diabetes in uporaba steroidov, ki vse izčrpajo vaše zaloge vitamina C. Ljudje, ki jim grozi starostna degeneracija makule (rumene pege) , kar je degenerativno stanje, ki cilja na osrednji del mrežnice zaradi izgube vida in izkrivljanja vida, naj bi uživali 1000 mg vitamina C na dan. Študija Ameriškega združenja za optometrične raziskave je pokazala, da lahko dopolnjevanje s hranilno močjo v kombinaciji z drugimi bistvenimi hranili, kot sta cink in vitamin E, upočasni to bolezen za približno 25% in ostrino vida za 19%.

Pomaga pri absorpciji železa

Bistven mineral za vaše telo je železo. Težava je v tem, da uživanje hrane bogate z železom, ne pomeni dobre absorpcije. Askorbinska kislina ali vitamin C nadomešča sposobnost telesa, da absorbira železo. Ko se železo absorbira,  ga telo uporabi za izdelavo hemoglobina. Njegova naloga je, da prenaša kisik od pljuč proti ostalim delom telesa. Železo hrani tudi mioglobin, protein, ki skladišči presežke kisika. Vitamin C odvaja neželezno železo in shranjuje na način, ki se lažje absorbira. Ena študija celo trdi, da zaužijete vsaj 100 mg hrane, obremenjene z vitaminom C, med obrokom, kar lahko poveča absorpcijo železa za vsaj 67%!

Dobra novica je, da se veliko visoko dostopnih živil ponaša z visokimi vrednostmi tega super hranila. Živila, kot so brokoli, paprika, ohrovt, koleraba, kivi vam lahko dajo tisto, kar potrebujete. Če pa ne uživate v našteti hrani vam je olajšan vnos z Jamieson Vitamin C 1000 mg s podaljšanim sproščanjem 6-8 ur (https://www.moja-lekarna.com/jamieson-vitamin-c-1000-mg-tablete-s-podaljsanim-sproscanjem-100-bombonov) ali Jamieson  Vitamin C 500 mg v obliki bombona z okusom češnje https://www.moja-lekarna.com/jamieson-vitamin-cd-bomboni-z-naravnim-okusom-cesnje-75-bombonov

Viri:

  • Zelman, K. M. (2010, January 7). Vitamin C Benefits, Sources, Supplements, & More. Retrieved from https://www.webmd.com/diet/features/the-benefits-of-vitamin-c#1.
  • Benzie, I. F. (1999, May). Vitamin C: prospective functional markers for defining optimal nutritional status. Retrieved from https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10466192.

Leave a Comment